fredag 3 september 2010

8 sätt att utvecklas personligt

* Umgås med människor vars liv och livsstil du beundrar. Vi blir dem vi umgås med.
* Vad du än ska göra, fråga dig om det är en investering eller en kostnad.
* Gå djupt. Meningen med livet är inte shopping.
* Get over it. Bli bäst på att göra dig fri från alla former av ältande.
* Fokusera alltid på att bygga på dina styrkor snarare än på dina svagheter.
* Sluta göra det som inte fungerar. Börja göra det du vet fungerar. Prova nya saker för att se om de fungerar eller inte.
* Hjälp dig själv innan du hjälper världen.
* Hitta skillnaden mellan ditt högsta jag och ditt ego-jag. Egot snackar dynga, ditt högre jag vet att du är obegränsad och kapabel att göra skillnad inte bara för dig själv.

1 kommentar:

me and alice sa...

Hej hej!!
Du undrade om mitt randiga kuddvar! det köpte jag på butiken Gruvgatan 13 i Falun i våras...
Det finns en länk till dom på min sida under butiker i Dalarna. Kan hända att det finns kvar...
kram Susanne