måndag 16 april 2012

Reflektera en stund

Ofta rusar vi framåt, men för att veta vart vi ska och vilken väg som ger oss mest, kan det vara bra att stå stilla ett tag och ta ut riktningen. Ett första steg kan vara att börja observera sig själv. Lära av dina erfarenheter, stanna upp ibland och reflektera över vad det är som händer här och nu.

Vad gör du som är bra? Vad fungerar? Vad kan du göra annorlunda för att testa om det kan bli ännu bättre?

Självkännedom och självinsikt är några av de viktigaste grundförutsättningarna för framgång, både i privatlivet och i karriären.

Stanna upp en stund och fundera kring:

  • Var befinner jag mig när det gäller balansen mellan att "göra" och "vara"?
  • Vad vill jag uppnå?
  • Hur vill jag må?
  • Hur gör jag för att bli mer intuitiv?
  • Vad styrs jag av?
  • Hur tänker jag?
  • Finns det tid för tystnad och stillhet i mitt liv?


Inga kommentarer: