tisdag 8 juni 2010

Boktips

En härlig nyutkommen bok som inspiration för hälsa och välbefinnande. Ett utmärkt exempel på hur fantastiskt god mat kombineras med värnandet både om vår egen hälsa och miljön.

Salig Blandning av Renée Voltaire
- Den här boken är verkligen min alldeles egna kokbok. En salig blandning av maträtter som jag lagar varje dag och inte kan leva utan. Härlig mat som är både lätt, rolig och vacker och lagad med de bästa råvarorna, säger författaren och matinspiratören Renée Voltaire, känd från TV och för sina många kokböcker.

Det mesta i boken är vegetariskt men med inslag av kött- och fiskrätter. Här finns recept för vardag och fest; supersmoothies, sköna frukosttips och drömlika desserter. Ett kapitel är tillägnat barnfamiljen, ett annat handlar om raw food och vi får också lära oss använda nya tekniker och råvaror i köket. Dessutom ger Renée sina bästa tips om hur man gör för att bryta dåliga vanor.

För Renée är mat något mer än det man stoppar i munnen, det är en livsstil.
- Jag vet hur mycket maten påverkar min kropp, energi och livsglädje. När jag äter maten i den här boken mår jag som allra bäst, säger Renée.

Inga kommentarer: