måndag 11 april 2011

Livsregler

Fyll i slutet på meingarna:
* Jag försöker alltid ...
* Jag är konstant tvungen ...
* Jag avskyr ...
* Jag undviker ...
* Jag orkar inte ...
* Jag är ...
* Jag är livrädd ...
* Det viktigaste för mig ...
* Jag undviker att känna mig ...
* Jag vill vara ...
* Jag måste alltid ...
* Jag vill alltid ...

Vilka livsregler har du? När du genom att fylla i slutet på dessa meningar har fått fram en del livsregler kan du se över dem.

Har du nytta av dem så att de tjänar dig, eller hindrar den dig? Vem har du fått den ifrån? Vad händer om du inte följer den? Påverkar den ditt beteende? Skulle du kunna tänka och agera på något annat sätt?

Kom ihåg att vi alltid har vår fulla rätt att ge oss själva nya väl fungerande och tjänande livsregler som är aktuella för de personer vi är idag och vårt liv här och nu. Så skriv dina eget valda livsregler och börja leva utifrån dem.

Inga kommentarer: