måndag 8 februari 2010

Obegränsa dig själv


Bild: www.jacucci.com

När vi skissar på våra visioner och sätter upp mål för att nå dem är det lätt att vi begränsar oss själva. Vårt intellekt drar omedvetet upp riktlinjer för vad som är rimligt och skapar ett senario för hur det hela ska gå till och uppfyllas. Så snart denna process har startat så har vi skapat vår egen fallgrop som gör att vi inte når våra mål och drömmar. Vi kommer bara så långt som vårt eget intellekt, vår fantasi och vår världsbild räcker till. Men tänk vad som finns bortom det... En hel värld som vi inte känner till med oanade möjligheter. Ett första steg för att komma dit är att släppa det kända och förväntade. Vi behöver inte veta hur det ska gå till. Bara att. Bara drömma drömmen, skissa på visionen och lägga upp planen för att nå målen. Låta oss obegränsas, öppna upp för och ta in alla ovetande möjligheter som vi inte kan se. Tänk vilken häftig känsla! Gör jag mitt jobb och lämnar resten så kan det hända saker som jag inte kan styra över. Saker som är bättre än jag i min vildaste fantasi kan tänka ut! Våga prova! Obegränsa dig själv!

Inga kommentarer: