tisdag 23 februari 2010

Ska bara ...




Alfons Åbergs återkommande svar när hans pappa ville att han skulle komma och äta eller gå och borsta tänderna var alltid: - Ska bara ...

Ofta var Alfons mitt i någon härlig lek eller kreativt projekt när pappa störde med vardagliga måsten. Men tyvärr så lever många av oss vårt liv precis tvärt om.Vi låter vardagens måsten bli vårt liv. Vi låter måstena ta över så att vi inte kommer fram till det där som vi ville eller trodde att livet gick ut på.

Vi ska bara få mer tid, göra klart projektet på jobbet, gå ner några kilon, vänta tills barnen blivit större eller vad det nu kan vara innan vi gör den där förändringen vi tänkt så länge och som gör att vi tar tag i våra drömmar och ser till att leva det liv vi vill ha.

Det räcker inte med att tänka att vi ska, det räcker inte ens med att besluta oss. Vi måste agera. Ta konkreta steg i handling mot våra drömmar och det liv vi vill leva. Vi måste ändra ska bara till ska nu - både i tanke och handling.

Det kommer alltid att finnas saker vi bara ska göra innan vi är redo. Men livet går inte i repris. Sen och nåndag kanske inte hinner komma. Livet är här och nu. Så sätt dig själv i förarsätet på din livsresa, ta ut destinationen och ta i praktisk handling första steget mot din livsdröm idag.

2 kommentarer:

Inredningsfrun sa...

Hej!!

Vilken tur att du hittade till mig, så att jag hittade till dig :)!!!

Tack för tänkvärda ord, det tar jag med mig!!

Stor kram från mig till dig!!

www.livskraftcoaching.se sa...

Tack, vad roligt att du tittade in och att du också fick med dig något tillbaka!
Kram:)
Marie